MINNE TIE VIE
Hello world

Kertomuksia kolmehenkisen perheen reissuista lähelle ja kauas mukavasti, mutta budjetilla. Matkassa on mukana kaksi isompaa ja yksi pieni ihminen.

Matkablogi

Bodufolhudhoo, Malediivit

on 06/02/2018

Vajaan viikon totaalisen rentoutumisen jälkeen uneliaalla Feridhoolla, alkoi tehdä mieli lähteä eteenpäin ja ihmisten ilmoille. Suuntana meillä oli Bodufolhudhoo, johon matka paikallislautalla kesti noin puolitoista tuntia. Lautta Feridhoosta Bodufolhudhoon kulkee tämän uuden aikataulun mukaan viitenä päivänä viikossa. Meidän matkustuspäivämme sattui taas olemaan erityisen tuulinen, mutta tuulesta ja jäätävästä keikkumisesta huolimatta pikkuneiti ja parempi puolisko vetelivät unia koko matkan ajan. Lautta saapui Bodufolduun yhdeksän pintaan aamulla ja meitä oltiin taas hotellin puolesta satamassa vastassa kottikärryjen kanssa.

Bodufolhudhoon bikini beach

Lähdettiin pirteinä ja täynnä intoa kävelemään kohti Castle Inn hotellia (joka on muuten Booking.comissa saanut asiakkailtaan keskiarvoksi uskomattomat 9.8), kunnes eräs työntekijöistä kertoi, että hotelli on ylibuukattu viidestä meidän varatusta hotelliyöstä kolmelle. Näin ollen saisimme siis viettää ainoastaan kaksi viimeistä yötä hotellissa ja ensimmäisille kolmelle yölle meille etsittäisiin toinen majapaikka.

Castle Innin sisäänkäynti oli omalaatuinen ja ihastuttava

Hotellissa on vain viisi huonetta, joten asiakkaista pidetään selvästi asiakasarvioiden mukaan hyvää huolta

Voinette arvata, että saapuessamme todella mukavanoloiseen hotelliimme, fiilikseni ei ollut mitenkään järin mahtava. Meille ehdotettiin, että M lähtisi katsomaan vaihtoehtoista hotelliamme, että kelpuutammeko sen vaiko emme. Meidät siirrettiin vasta avattuun guesthouseen, joka pintapuolisesti vaikuttikin ihan ookoolta, vasta avatessani vessan oven pelmahti vasten kasvoja niin ummehtunut homeen haju, että joko huonetta tai hotellia olisi vaihdettava.

Alkukiukusta selvittyäni, päätimme lähteä tutkimaan saarta ja katsomaan, että millainen ranta Bodufolhudhoolla on tarjota. Saaren paikallisranta oli osin isokivinen ja romuluinen, enkä voi sanoa yllättyneeni positiivisesti myöskään nähdessäni saaren bikini beachin. Ensimmäinen reaktioni oli nauru ja toteamus, että Laajasalostakin löytyy parempi ranta kuin tältä saarelta. Nyt kun kotona tätä kirjoittelen ja ulkona on kymmenen astetta pakkasta, niin lähinnä naurattaa tuo toteamukseni..

Vesitasolentokoneita lensi viereisille resorttisaarille useita päivittäin. Kuva paikallisten rannalta

Ranta oli lyhyt ja turistit nököttivät vieri vieressä toisiaan. Ehkä huvittavinta oli myös se, että rannalta oli suora näköyhteys vastapäiselle resorttisaarelle ja sen hienoihin meren päällisiin bungaloweihin. Eikä fiilistä kohottanut yhtään sekään, että muutaman kilometrin päässä olevan paikallissaari Mathiverin uskomattoman kaunis ranta ja pieni autiosaari näkyivät myös esteettömästi tälle Bodufoldun rannanpätkälle. Kävimme snorklailemassa bikini beachilla ja valitettavasti iso osa koralleista oli kuolleita, eikä näin ollen nähtävää ollut juurikaan.

Viereiselle resorttisaarelle on matkaa ehkä puolisen kilometriä

Tässä vaiheessa viimeistään päätimme, että saarta vaihdetaan vielä tämän päivän aikana viereiselle Mathiverille, joka onneksi onnistuikin ilman mitään kuluja hotellin ylibuukkauksen takia. Paikallislautta Bodufolhudhoosta Mathiveriin kulkisi seuraavan kerran iltapäivällä.

Bodufoldun leikkipuisto on suoraan satamassa

Saarella on useampi ravintola, kauppa ja hotelli, joten Feridhoohon verrattuna elämää oli kyllä vaikka kuinka paljon. Satamasta löytyy myös hieno leikkipuisto, joka on auki ympäri vuorokauden. Saaren ihmiset olivat todella avoimia ja ystävällisiä ja juttuseuraa löytyi joka kadunkulmasta.

Bodufoldulla olisi voinut olla paljon tarjottavaa, mutta valitettavasti se ei ollut sitä, mitä me Malediivien lomaltamme etsimme. Kun maa on täynnä toinen toistaan upeampia rantoja, miksi mennä sille yhdelle, jossa joutuu nököttämään vieri vieressä muiden kanssa. Hotellien tarjoamat retket ovat kuitenkin edullisimpia juuri Bodufoldulla ja Mathiverilla, koska saaret sijaitsevat niin lähellä näitä retkipaikkoja. Saarilla kannattaa siis ehdottomasi tehdä useampi retki, jos vain budjetti antaa myöden! Kävin itse snorkailemassa mantojen kanssa ja katsomassa delfiinejä Mathiverista käsin, kerron muun muassa näistä retkistä lisää seuraavassa postauksessa!